در محل آژانس خبری «تاتار-اینفورم» در شهر قازان، کنفرانس خبری با موضوع بانوی مسلمان در جامعه امروزی، برگزار گردید.

خانم زیگانشینا رئیس شورای بانوان مسلمانان روسیه و جمهوری تاتارستان، رئیس بخش امور بانوان اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان، خانم زالیالیوا، رئیس بخش آموزش شورا، خانم آپاکوا، رئیس بخش دعوت و همچنین خانم باباجان، رئیس بخش طراحی و دیزاین لباس اسلامی با حضور در این کنفرانس به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

موضوعات اشتغال بانوان مسلمان و آموزش و تحصیل آنان در راستای تحقق و شکوفایی استعداد بانوان مسلمان از جمله موارد مورد توجه و پرسش کارشناسان رسانه­ های گروهی حاضر در این کنفرانس بود.

شورای بانوان مسلمان روسیه و جمهوری تاتارستان در راستای تحکیم و توسعه نظام خانواده، حفظ ارزش­های اخلاقی اسلامی و دفاع از حقوق و منافع بانوان مسلمان تحت حمایت و مدیریت اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان فعالیت می­کند. شورای بانوان مسلمان روسیه و جمهوری تاتارستان برنامه ­ها و طرح های بسیاری را در دستور کار خود دارد و در تلاش است تا مشکلاتی که در مسیر زندگی بر سر راه بانوان مسلمان قرار دارد را برطرف کرده و یا کاهش دهد.

از جمله این اقدامات می­توان به ارائه خدمات در زمینه حمایت مشاوره­ای و روانشاختی در مرکز بحران طی چند سال برای بانوان مسلمانی که شرایط سخت و دشواری در زندگی داشتند، اشاره نمود. از دیگر موارد مسئله اشتغال و کار بانوان مسلمان است که در دستور کار این شورا قرار دارد.

این شورا همچنین در برگزاری برنامه­ ها و نمایشگاه­ هایی از قبیل «عقد بانوی مسلمان»، «مراسم ازدواج بانوی مسلمان»، مرکز آشنایی برای تشکیل خانواده، میزگرد تخصصی و نشست­های متنوع، باشگاه­ های بانوان، مراکز زیبایی معنوی و ... فعالیت بی نظیری داشته است.

  

منبع خبر: اسلام .رو

http://www.islam.ru/news/۲۰۱۸-۰۳-۰۷/۵۲۳۰۲

تاریخ خبر: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

کد خبر 3140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =